Blog

Munkaerőhiány: kivándorlás vagy ügyetlen stratégia?

Mi az igazság a munkaerőhiánnyal kapcsolatban? A HVG megbízásából az Aon Hewitt által végzett kutatásból sok minden kiderül.

Egy legfontosabb adat, hogy a vállalatok a számukra fontos foglalkozási csoportokba átlagosan csak 12 százalékban terveznek frissdiplomásokat felvenni, vagyis a megüresedő pozíciók betöltésekor döntően a tapasztaltakat részesítik előnyben.

A felmérés szerint a diplomásmunkaerő-kínálat problémája a cégek szerint sokkal inkább minőségi, mint mennyiségi, ugyanis a külföldre vándorlás miatt tömegével lesznek kevesebben a megbecsült szakemberek. Vannak azonban olyan vélekedések is, amelyek szerint nincs hiány a munkaerőpiacon, csak sokkal nehezebb és költségesebb megtalálni a dolgozókat. A munkaerőhiány természetesen a cégek stratégiáit is blokkolja, egy betanított dolgozó hiánya egy év alatt akár 20 millió forint bevételkiesést is jelenthet egy vállalkozásnak. A dolgozóinkat valódi befektetésként kell kezelnünk, aminek megszerzésébe és megtartásába lehet, hogy akár egymillió forintot is invesztálni kell, de e nélkül veszélybe kerülhet a vállalat stratégiája. Ezért egyre népszerűbb az employer branding, vagyis a leendő munkavállalók körében végzett marketing stratégia, ami - a felmérés adataiból is kiderül - elengedhetetlen egy vállalat számára.

Forrás: hvg.hu